
Vad är relevanta touchpoints?
7 mätpunkter som de flesta anser vara väsentliga i medarbetarnas resa inkluderar klassiska HR-processer från det allra första mötet med organisationen, över till anställningen, mätning av engagemang, prestation, utveckling och till slut hur man tar avsked till sina anställda. Element som av erfarenhet har visat sig vara av stor betydelse för individen men som inte alltid har tänkts vara del av en helhet och i sällsynta fall undersökts systematiskt.
I allt större grad har betydelsen av de olika kontaktpunkterna i medarbetarnas resa lyfts upp. Och därför spelar de en avgörande roll i organisationens förmåga att locka, behålla och utveckla engagerade medarbetare.
Entry och Exit – 2 relevanta kontaktpunkter
En bra början och ett lyckligt slut är viktiga i alla relationer. Den första säkerställer en solid grund för den fortsatta utvecklingen av relationen. Den andra är att du skiljer er åt med förståelse och respekt och att dörren fortfarande hålls öppen.
Men hur får du dem att bli händelser som den anställda kommer ihåg och som bidrar till att bygga och utveckla engagemang. Autenticitet, timing och det lilla extra som visar intresse och hänsyn är viktigt i detta sammanhang. Låt Ramboll hjälpa dig att integrera detta i dina undersökningar.
